donderdag 6 mei 2010

Kito en Kajira deel 2

11-02-2010

Een nieuwe pagina, scheelt weer scrollen. Met Kajira gaat het steeds beter. Nog steeds een kale buik. Ben zeer benieuwd hoelang het duurt voordat dit weer aangegroeid is allemaal. We zullen zien.

Gisteren zoals we allemaal gezien hebben heeft het weer gesneeuwd, dus mochten Kito en Kajira natuurlijk ook eens met de sneeuw kennismaken. Dus maar eens een ton met sneeuw binnen gehaald. Brrrrr.....
He, he, he, daar dachten Kito en Kajira heel anders over. Dikke pret met graven wie het eerst het konijn heet dat hierin verstopt zit. Tja, weten zij veel, maar je weet toch maar nooit he.

Kito graaft en graaft, Kajira houd de wacht vanboven. Je weet maar nooit of het konijn ineens naar boven komt en je mist deze dan net.
He, he, doet mij denken aan de mop met een Belg..... Hoe je de Belg gek krijgt. Wel zeg tegen een Belg dat het bakje friet in de hoek staat van de ronde kamer.

Kito even aan het tuigje mee naar buiten, het tuigje van Kajira stond iets te groot dus zij wurmde zich daar in huis met oefenen zo uit, een goede tip dus. Eerst binnen in de kamer oefenen. En even kijken of het wel goed gaat. Ze vonden het maar niets. Maar eenmaal toen Kito mee naar buiten mocht vond hij het wel heel spannend in de sneeuw zo buiten.
Maar hij wilde maar wat snel naar binnen, eens een rondje op de stoep voorbij onze auto en weer terug, Kito ging als een haas er weer vandoor naar de voordeur. En snel weer de woonkamer in toen wij binnen waren. Eens het tuigje weer af ging hij gelijk weer de kooi in en rold zich op in zijn hangmatje. Home Sweet Home. Ze mogen dus nog wel even wennen aan het meenemen. We gaan er deze zomer lekker de rust voor nemen om ze langzaam te laten wennen aan het naar buiten gaan.

20-03-2010

Eindelijk weer een update. Ik weet het, het is lang geleden maar soms als alles goed gaat heb je gewoon niets te melden. Kito en kajira maken het erg goed.
Kajira is nu een aantal weken verder met de operatie, de haartjes beginnen nu toch echt door te komen. Dat is wel grappig om te zien, helaas geen foto van, die komen nog. Als ze weer eens op de rug ligt te slapen zal ik hier een plaatje van maken en deze hier posten. Misschien voor jullie ook wel leuk om te zien.

Verder wat ook leuk is, vind ik dan, Kito begint nu helemaal los te komen. ´s Avonds na 21.00 uur mogen ze er uit, dan voor een uur of wat, meestal tot ze moe worden. Wat mij nu hierin opvalt is dat Kito steeds langer actief blijft. Zal de conditie zijn, die steeds beter word. Hij word ook steeds drukker.

Kito en Kajira hebben zo hun eigen speeltje gezocht op de een of andere wijze. Kajira heeft een rode oude theedoek. Die vind ze helemaal geweldig. Ook leuk om met haar te spelen. Ze mag hier in bijten en doen. Dat doet ze dan ook erg fanatiek. Ze begint nu ook goed te snappen dat dit bij ons wel zeer doet en in de doek niet. Fijn, heel fijn. Kito heeft zijn balletje. Eentje met zo´n belletje er in. Daar kan hij echt een half uur mee zoet zijn. Hij rent al tikkend de bal door de kamer heen. Natuurlijk geprobeerd hier eens een filmpje van te maken, maar pfffff..... dat valt niet mee. Ze zijn steeds veel te snel. Met het resultaat dat er steeds een streepje of een staartje op staat. Dan weer een vloer die leeg is want Kito en Kajira waren alweer gevlogen. Maar het is even gelukt toen Kito wat moe aan het worden was.....

Dus een filmpje...


Ik hoop dat u het leuk vind. Waar spelen jullie fretjes mee? Dat zou ik wel leuk vinden om te weten. Ik ben nu toch wel toe aan vervangen van speelgoed. Op de theedoek en de bal na dan.


02-04-2010

Tja, voor speelgoed he, wat je allemaal kunt verzinnen is eindeloos..... Dus maar eens een kruipdoor/sluipdoor gemaakt. Hoe wel heel simpel dus....
Men neme een grote stevige kartonnen doos, plakt deze dicht zoals we gewoon zijn met een doos. Gewoon met tape dus.
Men zoeken een passer of een rond voorwerp en tekenen daar mooie ronde cirkels op. Dan kunnen we deze met een scherp mesje uitsnijden. De circels heb ik op 12 cm gehouden om zo Kito er ook in te kunnen, anders past hij hier niet makkelijk door, maar het zou iets kleiner gekund hebben al is dit niet veel, dan moet hij zich erdoorheen wringen.

Het resutaat van het geheel. Nu maar eens kijken hoe de fretsels, Kito en Kajira dit gaan vinden. Volgens mij moet dit wel leuk zijn. Hoop ik toch..... En anders geprobeerd en heeft u weer een idee voor de fretsels....

Kito zit er gelijk in. De blik zegt al wel genoeg denk ik. Kajira snapt het nog niet helemaal. Maar dat komt nog wel denk ik. Kito ging helemaal uit zijn dak, zeker toen ik zijn balletje in de doos stopte. Is er wel een half uur mee zoet geweest. Toen werd hij moe.....

Ik hoop jullie hiermee nog een leuk idee hebben en mij die ook eens laten weten.


Dan nog even een klein puntje.
Een week geleden waren de fretten snoepjes op. Dat waren van die hartjes, zijn ze dol op.
Dus de winkel in gegaan om nieuwe te halen, maar helaas ook op. Andere winkel tja.... Dus ook mijn vrouw onderweg, helemaal niets, bestellen dus. Maar ja, dan hebben ze niets. Ach dan maar iets anders gekocht, duurder groter, moet wel lekkerder zijn toch?
He, he, he, nee dusss......

Het gaat dus om den deeezzz....

Om maar gewoon te schrijven, ze vinden het niet te hachellen. Tja wat dan... Maar wachten op de juiste.... Hartjes snoepjes, zijn dus besteld.
Nu maar eens iemand vinden die deze wel aan de fretjes kan geven.

05-04-2010

Gisteren weer even een kort stukje gefilmd. Een paar dagen geleden had ik een envelope op de grond liggen. Deze hebben ze dus mooi ingenomen en na een 5 minuten in de klauwtjes van Kito en Kajira is er niets meer mee te beginnen. Ach ja. Ze hebben er nu toch al een aardige tijd lol mee.
Zie hieronder.






Met vriendelijke groet,
Rik Verhagen,
aka Modelengeneer/skunk

Geen opmerkingen: