zaterdag 17 juli 2010

Schrikken

Even schrikken inderdaat. Ben weer even lekker wat over de geschiedenis aan het zoeken en googelen. Je weet nooit wat je vind en zeker niet wat interesant kan zijn. Mooie sites gezien met informatie dat ik helaas al weet en dus weer verder googelen. Klik ik op een linkje en zie ineens een foto reportage voorbij komen. Ik over het algemeen wel nuchter in allerlei zaken maar als het gaat over het wel en wee van dieren en mensen zit ik dan toch weer vrij snel op de kast. Kijk zelf maar.

rockysferrets rescues

Dat dit nog voorkomt. Ik weet het is America. Maar dan nog..... Wie doet nu zoiets. En dan te weten dat in Amerika de fret vele malen populairder is dan hier in Nederland. Daar staan ze in de top 5 van huisdieren. Dat is hier nog lang niet. Als ik dit zo zie, denk ik gelukkig maar. En moet ik toch de foto´s van de Frettenstichting hier weer eens bekijken waar Kito en Kajira op staan.

Pffff.... wat kan ik mij hier kwaat om maken.... wij kiezen voor een dier. Een dier kiest niet voor ons. Dus zullen wij er alles aan moeten doen om het dier een dierwaardig leven te bieden. Daar hoort dit dus niet bij.

Even genoeg over mijn klaagzang, gelukkig zijn er dus ook mensen die hier dus echt wel wat aan doen. In dit geval is het in Amerika vanuit de opvang Rocky-Ferrets, maar ook hier in Nederland hebben wij een soortgelijke opvang. Zie de Frettenstichting van Breda. Die hebben mijn fretjes destijds opgevangen uit een soortgelijke situatie. Sterk vermagerd en flink hongerig....

Ben benieuwd wat ik dus straks weer voor mij zie op het grote wereldwijde web. Zal wel weer niet veel goeds voor. Steeds kom ik dus op dit soort pagina´s uit. Geen idee waarom. Maar de beschrijving van wat ik zou zien is dan wel weer heel anders dan de praktijk....

Even een linkje van de volledige website voor de bron vermelding van de foto serie.

rockysferrets

1 opmerking:

Birgit zei

Ik kende hem idd al.. snap ook niet dat mensen dat doen, al weet ik helaas wel dat het gebeurt :-(