maandag 28 juni 2010

Ketting gemaakt.

Tja. Om ook maar eens iets van mijn hobby te laten zien. Ik knutsel nu eenmaal graag. Meestal eigenlijk is dit modelbouw maar nu eens iets totaal anders. Een ketting. Althans het is uiteindelijk een ketting geworden. Ik wilde gewoon eens een metalen fretje maken en ja wat ga je daar mee doen he. Een hangertje maken dus.
Het is gemaakt van Alpaca. Dit is een soort van nep zilver. Leerlingen zilversmeden die oefenen hier vaak mee, maar ook voor particuleren zoals ik is dit een goed alternatief om wat mee te prutsen en ervaring op te doen. Het laat zich exact het zelfde bewerken als zilver en het resultaat als het goed is opgepoetst is het zelfde als zilver. Ook wordt dit zwart, net als zilver dit doet. Een poetsdoek eroverheen en het glimt weer.

Een foto om te laten zien dan.

En dan omdat het uiteindelijk een hangertje is geworden toch maar het oogje er aan om zo aan een kettinkje te kunnen hangen.

De voorkant moet dan nog wel een keertje gepolijst worden, dit zal dan nog gebeuren, er zitten nog kleine haarfijne krasjes in die met de macro stand van het fototoestel te zien zijn. Die wil ik er nog wel uit hebben. Al is het maar omdat ik het kan.



Dan nog een kleintje er bij. Deze zal niet met alle pootjes op de grond staan maar iets omhoog. Zoals ze vaak iets omhoog staan als ze wat lekkers uit de hand krijgen enzo.

Ik ga hier niet alles verslaan maar wilde wel het eindresultaat laten zien van de beide hangertjes. De grote ga ik zelf niet gebruiken. Maar de kleine zal wel bij mijn kettinkje erbij gehangen worden.


Even zoals ik in het begin heb geschreven natuurlijk wel een maatlatje erlangs gelegd. Hier is een mm en cm schaalverdeling op aangegeven voor de maat.






Veel plezier weer. En tot de volgende keer. Geniet van het weer nu het nog kan. Lekker warm zonnig weer. Is nu eenmaal schaars in Ollande....

Geen opmerkingen: